2019-12-05 13:27Bloggpost

Outreach SEO - Inspelning av frukostseminarium

Outreach SEO, länkbygge, grå bild

Den 5:e december gästade SEO-experten Oskar Alm Notified, där han under ett frukostseminarium dök ned i konceptet Outreach SEO; varför det är viktigt och hur man egentligen går tillväga för att lyckas. Missade du seminariet? Ingen fara på taket! Nu kan du kika på en inspelning och ta del av Oskars alla tips och tricks.

Enkelt beskrivet ligger Outreach SEO nära content marketing och PR, men fokuserar tillskillnad från de andra två mycket mer på att förtjäna länkar. När det kommer till sökoptimering (SEO) är outreach därför själva nyckeln som gör content marketing och liknande användbart - det som många gånger krävs för att få rejäl effekt av sitt innehåll. Ett blogginlägg eller ett samarbete utan länkbygge innebär nämligen att du helt i onödan tackar nej till värdefull synliget.

Detta får du med dig från inspelningen av seminariet:

• Vad är SEO och länkbygge? Oskar reder ut begreppen och grunderna för att komma igång
  • Innehållet som får länkar - Finns det?
  • Outreach SEO -  Så går du tillväga steg för steg för att lyckas

Följ knappen för att lyssna på seminariet:playknapp.inlägg.outreach

Om Oskar Alm
Med över 250 seminarium i bagaget och flera års erfarenhet av SEO och digital marknadsföring har Oskar hjälpt företagare runt om i norden att arbeta både smartare och lönsammare med digital marknadsföring. Oskar jobbar idag på byråen
Brath, med fokus på SEO och SEM.

Notified är en av marknadens mest uppskattade digitala plattformar för att lyssna, mäta och analysera allt om dig, ditt varumärke och din marknad i media så att du kan publicera och distribuera rätt budskap till de som är mest relevanta för dig. Som en del av Intrado erbjuder Notified en heltäckande och diversifierad tjänst av högsta kvalitet - globalt. För ytterligare information om Notified besök www.notified.se.

Clara Michélsen
Marketing Executive