2017-05-17 11:58 Pressmeddelande

Notified gör andra förvärvet inom 6 månader - köper upp Lisslys mediebevakningsverksamhet

Kristopher Stenkula Ivar Liden Kristopher Stenkula, medgrundare Notified & Ivar Lidén, medgrundare Lissly

Det har knappt gått ett halvår sedan Notified förvärvade konkurrenten Twintips mediebevakningsverksamhet, och nu gör man alltså ytterligare ett förvärv.

Huvudsakligen ligger vårt fokus på organisk tillväxt, berättar Kristopher Stenkula, medgrundare på Notified. Men stärkta av positiva erfarenheter från affären med Twintip dök det med Lissly upp en möjlighet som vi helt enkelt inte kunde tacka nej till. Att snabbt få en ännu större kundgrupp ger oss skalfördelar som vi kan omvandla till en ännu högre värdeleverans till våra kunder.

Lissly har varit verksamma inom mediebevakning sedan 2010, samma år som Notified grundades. Lisslys mediebevakningsdel har man nu valt att sälja och då är man nöjd över att man har hittat en överenskommelse med just Notified.

Vi är mycket glada över att ha landat i denna överenskommelse med Notified, berättar Ivar Lidén på Lissly. Vi har under en period sökt efter ett nytt hem till våra mediebevakningskunder och i vår mening är Notified den absolut bästa leverantören på marknaden, fortsätter han.

Lissly kan nu renodlat fortsätta att erbjuda marknadens bästa datadrivna medieanalys, tillägger analyschefen Gustav Barck.

I dagarna avslutar även Notified sin brutna räkenskapsår, och i bokslutet finns tydliga tecken på fortsatt positiv tillväxt.

- Vi har under detta verksamhetsåret gjort två förvärv och gjort väldigt stora satsningar i en helt ny produkt som lanseras senare i år, berättar Marcus Norrving, VD på Notified. Trots detta kan vi visa på både en rejäl omsättningsökning och fortsatt goda marginaler, vilket visar på vilken stark position vi har på marknaden.

För mer information kring förvärvet, kontakta Kristopher Stenkula, kristopher.stenkula@notified.com  0704-978083.

På Notified förser vi tusentals företag världen över med våra verktyg för att de enklare och snabbare, genom rätt information, ska kunna fatta välgrundade beslut och kommunicera rätt. Företaget NSO Group AB som äger Notified grundades 2009. Idag är vi ca 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Malmö.