2018-10-16 09:12Pressmeddelande

Notified är ett Superföretag - igen!

Notified är ett superföretag för andra året i rad

För fjortonde året i rad har Bisnode och Veckans Affärer tagit fram listan över årets Superföretag, en totalundersökning av alla svenska aktiebolag. Men kraven är stenhårda – bara drygt en promille av alla bolag hamnar på listan.

– Egentligen är kriterierna vi använder så tuffa att inga företag borde komma igenom det nålsögat. Av 430 000 svenska aktiebolag är det bara 728 som klarar kraven för att hamna på Superlistan. De här bolagen förtjänar verkligen att kallas för Superföretag, säger Per Weidenman, senior analytiker från Bisnode som har varit med och tagit fram konceptet bakom listan.

För andra året i rad kvalar NSO Group AB, bolaget som äger och driver Notified, in på listan över Sveriges Superföretag 2018.

Det är såklart oerhört smickrande, och ett bevis på att det vi gör är rätt, säger Marcus Norrving, VD

Att NSO Group AB lyckats ta sig in på listan två år i rad är en anmärkningsvärd bedrift, då enbart 302 av de 728 företagen i årets lista lyckats få utmärkelsen två år i rad.

Superföretagen – Så tas listan fram:

• Listan består av alla de svenska aktiebolag (med en omsättning över 10 miljoner det senaste året) som har haft bättre tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering än andra jämförbara företag.
  • Det räcker inte att ha en bra utveckling i ett eller två år. Superföretagen har presterat väldigt bra under varje parameter under fyra års tid.
  • Varje företag och bransch bedöms efter sina förutsättningar, storlek och verksamhet. En "superprestation" inom en bransch behöver inte betyda att den är det inom en annan. På så vis går det att identifiera de bästa företagen oavsett låg- eller högkonjunktur.

Notified är en av marknadens mest uppskattade digital plattform för att lyssna, mäta och analysera allt om dig, ditt varumärke och din marknad i media så att du kan publicera och distribuera rätt budskap till de som är mest relevanta för dig. Företaget NSO Group AB som äger Notified grundades 2009. Idag är vi ca 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Malmö.

Peter Buregård
Commercial Director