2018-09-24 12:38Pressmeddelande

Fortsatt stark tillväxt för Notified

Notified avslutade sitt verksamhetsår den siste april och av bokslutet framgår att man ökar omsättningen samtidigt som man behåller bra marginaler. Med nya rekryteringar och en innovativ ny plattform ökar bolaget nu tillväxttakten.

Omsättningen för verksamhetsåret 2017-2018 landar på ca 30 miljoner SEK, med en vinstmarginal på ca 14 %.

Förra året investerade vi kraftigt i utvecklingen av vår nya plattform, säger Marcus Norrving, VD. Vi upplever ett enormt sug på marknaden och att vårt nya erbjudande ligger precis i linje med vad kunder efterfrågar.

Ny innovativ plattform med bredare erbjudande

Den nya plattformen, som lanserades vid årsskiftet, breddar Notifieds erbjudande till att vara en plattform för mediebevakning i världsklass tillsammans med ett modernt verktyg för distribution och publiceringen av pressmeddelande och nyheter. Under våren har den nya plattformen rullats ut till både gamla och nya kunder.

Den övergripande feedbacken vi har fått på vårt nya erbjudande har varit otroligt positiv, säger Peter Buregård, kommersiellt ansvarig. För oss känns det tydligt att det har funnits en lucka på marknaden för ett nytt perspektiv på verktyg för bevakning och pressutskick.

Organisationen växer ytterligare

Stärka av den positiva responsen på den nya plattformen har man under de senaste månaderna rekryterat kraftigt inom både produktutveckling, marknadsföring, kundrelationer och försäljning.

Bara under de senaste månaderna har vi välkomnat ett hundratal nya kunder och nu är vi redo att ta nästa steg som bolag, avslutar Marcus.

För mer information, kontakta Marcus Norrving, VD, 0708 - 68 11 58.

Notified är en av marknadens mest uppskattade digital plattform för att lyssna, mäta och analysera allt om dig, ditt varumärke och din marknad i media så att du kan publicera och distribuera rätt budskap till de som är mest relevanta för dig. Företaget NSO Group AB som äger Notified grundades 2009. Idag är vi ca 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Malmö.

Peter Buregård
Commercial Director