2018-05-21 11:15 Nyheter

Skapa ännu bättre nyhetsrum!

Det har bara gått några månader sedan vi släppte vår nya funktionalitet för att bygga dynamiska nyhetsrum i Notified och redan har många av våra kunder kommit igång med att använda det. Jätteroligt tycker vi, och ännu roligare blir det nu när vi äntligen släpper några av våra mest efterfrågade funktioner!

Med Notifieds funktioner Connect & Publish får du ett komplett arbetsverktyg för att hitta nya journalister & influencers, skicka och följa upp på pressmeddelanden och bygga snygga pressrum där du enkelt skräddarsyr designen. Vill du ha hjälp med att komma igång? Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Mediebank

Med vår nya mediebank kan du snabbt samla allt innehåll som ni vill dela med intressenter, oavsett om det är bilder, dokument, videos eller ljudfiler. Kategorisera innehållet genom att skapa olika "Presskit" som gör det enkelt att hitta det material som man är ute efter.

Notified Presskit

Skärmbild på hur du skapar presskit i Notified

Givetvis kan ni ange hur innehållet får användas och ladda upp högupplösta bilder för nerladdning. Se här för ett exempel på hur det kan se ut!

Relaterat innehåll & ämnen

För att göra det enklare för era läsare att hitta mer information om en nyhet ni släpper har vi nu gjort det möjligt att relatera en nyhet med annat innehåll. Ni kan relatera en nyhet med andra poster inom samma ämne som ni har släppt tidigare, med presskit eller bilder som ska användas vid återpublicering, videos eller externa resurslänkar. Det relaterade innehåll dyker upp precis under varje nyhet.

Relaterat innehåll Notified

Ni kan även ange ämnen för en nyhet vilket gör att det blir ännu enklare att hitta det man är ute efter i ert nyhetsrum!

Ny design

För att representera ert varumärke på bästa sätt är det viktigt att ert nyhetsrum ser inbjudande ut. Därför har vi lagt extra mycket tid och kärlek på att lyfta utseendet ytterligare på ert nyhetsrum!

Vi har ändrat typografin, gett allting en mer minimalistisk och modern look, ändrat designen i nyhetsarkivet och mycket mer. Kika in i vårt eget pressrum för att få en känsla för hur det kan se ut!

API
Redan idag har våra kunder haft möjlighet att integrera nyhetsrummet på sin egen hemsida genom att publicera det på en subdomän till er egen domän. Men vi har haft många kunder som önskat en ännu djupare integration, och därför har vi nu släppt ett API!

API:et gör det möjligt för er att använda Notifieds kraftfulla funktioner att hitta nya kontakter och för att skicka pressmeddelanden, men att ni själva kan ha full kontroll över utseende och SEO. Här kan ni läsa dokumentation om hur API:et är uppbyggd, hör av er till er kontaktperson om ni är intresserade av att komma igång och använda det!

Liveläge

Under uppbyggnaden av ert nyhetsrum är det bra om ert pressrum bara är synligt för er internt. Därför har vi nu gjort så att nyhetsrummet under uppbyggnaden inte indexeras av sökmotorer och att man behöver en speciell länk för att kunna se det. När ni väl är klara och redo att gå live är det bara att trycka på knappen!

Detta var allt för nu :) Vi har redan väldigt mycket spännande saker på gång framöver, men om ni har önskemål kring vad just ni önskar så får ni gärna höra av er!

På Notified förser vi tusentals företag världen över med våra verktyg för att de enklare och snabbare, genom rätt information, ska kunna fatta välgrundade beslut och kommunicera rätt. Företaget NSO Group AB som äger Notified grundades 2009. Idag är vi ca 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Malmö.