2017-10-16 08:10Bloggpost

Ökade insikter: 10 fördelar med en daglig nyhetsrapport

Att hålla dig uppdaterad om resultatet av dina PR och marknadsinsatser är en viktig komponent för ett framgångsrikt kommunikationsarbete. I den dagliga nyhetsrapporten från Notified får du, direkt till din inkorg, en sammanställning av vad som sagts det senaste dygnet baserat på dina bevakningar.

Varför en daglig nyhetsrapport ger dig försprånget du behöver:

1. Det självklara – du sparar det alla vill ha mer av: tid! Du kan ta beslut baserat på välgrundad data utan att behöva spendera hela dagen på att ta fram den.
  2. Du lär känna er målgrupp.
  3. Du börjar dagen välinformerad och kan ta de små dagliga besluten baserat på det du får veta genom nyhetsrapporten.
  4. Du kan lättare skapa långsiktiga mål med insikter från omvärldsbevakningen i åtanke.
  5. Var först på bollen och dela nyheten vidare via twitter direkt från den dagliga nyhetsrapporten.
  6. Håll enkelt koll på allt som händer med och kring ert varumärke. Med ett intensivt jobb kan det annars lätt hända att du missar viktiga förändringar.
  7. Med en löpande rapport får du en bra bild över hur ditt arbete påverkar er synlighet och varumärke online.
  8. Den dagliga nyhetsrapporten gör dig uppmärksam på trender gällande kvantitet för samtal om er online.
  9. Underlätta samarbete mellan avdelningar genom att dela intressanta nyheter med dina kollegor eller ledningsgrupp.
  10. Boosta intern kommunikation genom att lägga upp nyheter på ert intranät.

För att ge dig de bästa förutsättningarna landar med fördel den dagliga nyhetsrapporten i din inkorg på morgonen. Men dina behov styr – vill du hellre ha nyhetsrapporten senare under dagen eller flera gånger per dag är det enkelt att ställa in.

Komplettera den dagliga nyhetsrapporten med push-notiser

Den dagliga nyhetsrapporten ger dig en bra sammanställning av de senaste 24 timmarna. Det finns dock tillfällen när du måste agera direkt på något kritiskt som händer, då är push-notiser din räddare i nöden. Push-notiser går att ställa in baserat på antal samtal online. Hamnar t.ex. ert varumärke i en storm på sociala medier får du en push-notis baserat på att väldigt många börjat prata om er, då vet du att det är dags att gå till handling.

Är du pressansvarig kan push-notiser också komma till hjälp för att ha direkt koll på när någon skriver en artikel om er. Push-notisen kan skickas både till din mail och din mobil.

Ge dig själv ett försprång – sätt upp en daglig nyhetsrapport idag! Om du inte redan har Notified –kontakta oss så hjälper vi dig komma igång.

Notified is the first truly unified earned media communications platform. Founded in 2009, the company has helped thousands of brands to get closer to their audience and increase the reach of their content.