2017-10-30 10:10Bloggpost

Notified är stolt samarbetspartner till Bris idolkortskampanj

Bris idolkortskampanj 2017Bris idolkortskampanj 2017

Bris idolkortskampanj 2017 startar idag och vi på Notified är stolta över att kunna bidra med mediebevakning i samband med kampanjen. Detta är nittonde året i rad som idolkort delas ut till sjätteklassare i hela landet. Notified bidrar med information om vad som sägs online, för att hjälpa kampanjen att nå ökad spridning och förståelse för vad det talas mest om i digitala medier i samband med kampanjen.

Sedan kampanjens start 1998 har över 2 miljoner idolkort delats ut och kampanjen har visat sig vara ett bra sätt för Bris att informera om sin stödverksamhet. Huvudsyftet med kampanjen är att skapa hopp och framtidstro hos barn och unga genom att idolerna som medverkar delar med sig av en tuff upplevelse under sin egen uppväxt. Årets idoler är:

• flerfaldiga världsmästaren i thaiboxning Sofia Olofsson
  • handbollsspelaren och nätaktivisten Linnéa Claeson
  • artisten Miriam Bryant
  • youtubern och artisten Thomas Sekelius och
  • bröderna Daniel och Emil Norberg, youtubers och artister.

Under kampanjens kommande veckor kommer dess genomslag i digitala medier mätas via Notified. Mediebevakningen i Notified samlar enkelt och smidigt in information om hur många som talar om kampanjen, vad man talar om och vilket engagemang det resulterar i. Tack vare vårt samarbete med Signal Signal kan även talad media såsom radio, tv, youtube och podcasts bevakas i ett och samma system. Förhoppningsvis kommer denna samlade information leda till ökade insikter och kunskap om Bris verksamhet.

Läs mer om kampanjen på brisidoler.se där det även finns längre videointervjuer med idolerna och följ idolerna i deras sociala kanaler.

Notified is the first truly unified earned media communications platform. Founded in 2009, the company has helped thousands of brands to get closer to their audience and increase the reach of their content.