2018-11-15 10:54Bloggpost

#notiefacts november - sökordsoptimera ditt PR-arbete

Notiefacts november - Sökordsoptimera ditt PR-arbete

Onsdagen den 14:e november bjöd vi in till frukostföreläsning om sökordsoptimerad PR på vårt Stockholmskontor. I ett fullsatt konferensrum berättade Ulrika Viberg, SEO-konsult på Firstly och Unikorn om SEO och hur man kan använda det i sitt PR-arbete.

Under morgonen fick vi först en kortfattad introduktion till vad SEO är, och skillnaden mellan SEO och SEM.

Visste du till exempel att SEO egentligen är en del av SEM, men att man oftast hänvisar till det som 2 separata uppdrag, förmodligen för att SEO bygger på organiskt sök och SEM på betald sök?

Därefter berättade Ulrika om samspelet mellan SEO och PR och hur de två kan dra nytta av varandra. Framförallt om man har tillgång till en bra plattform som Notified för att kunna genomföra det.

För dig som ville, men inte kunde komma så filmade vi såklart hela föreläsningen.

SEO + PR + Notified

Om du blir nyfiken på hur Notified kan hjälpa dig i att sökordsoptiomera din PR, så hör av dig till oss, så visar vi gärna hur det kan gå till. Med Notified kan vi hjälpa dig både initialt för att fånga upp och identifiera de sökord som är relevanta för dig, inte bara i redaktionellt innehåll utan också i de källor som sökmotorerna inte har tillgång till, och kan då använda det för du ska kunna skapa och sprida innehåll som är relevant för mottagaren.

Vill du veta mer? Boka gärna en demo, så visar vi hur det går till.

Självklart finns även presentationen tillgänglig för nedladdning för er som vill ha den

Ladda ned presentationen (pdf)

Ulrika Viberg , SEO-konsult

Med över 20 år av webb, varav 10 inom digital marknadsföring och SEO, har Ulrika arbetat med några av världens största varumärken. Ulrika fokuserar på vision och helhet för all marknadsföring. Hennes superkrafter är digitala strategier och teknisk optimering. Hon har arbetat med företag som: eBay, Rocket Internet, eDreams Odigeo, eTRAVELi, Loréal, McDonalds, Nordea, m.m.

Notified är en av marknadens mest uppskattade digital plattform för att lyssna, mäta och analysera allt om dig, ditt varumärke och din marknad i media så att du kan publicera och distribuera rätt budskap till de som är mest relevanta för dig. Företaget NSO Group AB som äger Notified grundades 2009. Idag är vi ca 30 anställda på våra kontor i Stockholm och Malmö.

Josefin Häggström
Head of NewBiz Sverige